vrijdag 9 maart 2012

MUTS!

breien voor anderen, niet mijn sterkste kant. Dan moet het echt een klein projectje zijn of je moet echt speciaal voor me zijn! Het kost me gewoon zoveel tijd!
Een aantal collega's zijn zwanger, een paar sokjes zijn dan zo gebreid en ach de reacties zijn zo leuk, dus dat doe ik dan nog wel.
Maar veel verder kwam ik niet vaak.

Vorig jaar breidde ik voor een zieke vriendin een paar roze, pink ribbon, sokken. Helaas hebben ze niet het geluk gebracht wat ik er met zoveel liefde bij in heb gebreid. maar ik hoop dat ik haar warme voetjes heb kunnen geven. Een tweede paar sokken verhuisde naar een jarige, goede vriend. Ze worden goed gedragen dus een goed terechtgekomen kadootje!! niet doorvertellen maar het tweede paar sokken (dat al op de naalden staat) zal ook wel een verjaardagskadootje worden!
Nu een tweede vriendin slecht nieuws kreeg na een borstonderzoek en na een heftige, emotionele operatie  toch nog aan de chemo moet wilde ik ook voor haar wat breien. Sokken duren bij mij gewoon te lang dus het is een mutsje geworden voor als haar krullen straks weg zijn en ze een warm bolletje wil.
Ik had nog een mooie lont van de Dutch wool diva en die heb ik na het spinnen 2 draads getwijnd en er dit mutsje van gebreid. Eigenlijk voor het eerst dat ik van een mooi gekleurd lont iets heb gebreid. Ik vind het mooi geworden. De draad is best regelmatig gesponnen en het breidde lekker weg!
Mijn vriendin was er blij mee. Ik hoop dat ze er warmte van zal hebben in de komende moeilijke weken.
Nog even dit weer laten zaken en dan ga ik weer aan de baby sokjes want er zijn ineens heel veel baby's onderweg!  en dat is heel mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten