zaterdag 12 januari 2013

next!!!!

Hoera mijn purple alpaca sjaal is af. Het was geen moeilijk patroon, maar pfff wel saai hoor 1,5 meter lang hetzelfde breien! Het wasovererigens wel heel leuk om mijn eigen zo dunne wolletje te zien groeien tot iets moois! De draad was mooi dun maar nog niet overal even gelijkmatig, dus her en der zit nog een hobbeltje. Dat is natuurlijk ook de charme van het handwerk en je moet wat te leren over houden.
Ik heb ook een mooie foamvloerpuzzel kunnen scoren. Ik dacht voor 2-3 euro wel klaar te zijn maar dat viel nog tegen, 13 euro bij de bart smit! Ze zullen er vast goedkoper zijn maar ik heb hem en dat was ideaal voor het blokken. Nou is dat blokken ook een vak apart hoor. Daar kan ik ook nog heel wat in leren. Nu is dit niet het meest ingewikkelde om te blokken, recht en lang. Dus 400 spelden en een beetje geduld en voila. Klaar.  Ik ben er trots op!



Patroon is van internet geplukt www.clasiceliteyarns.com en dan is het de silky alpaca scarf. Ik heb hem 1 patroon breder gemaakt dan het patroon. Ik had 95 gram/380 meter gesponnen. Heb nog een klein bolletje van 12 gram over. Geblokt is hij ca 1.70 geworden, dus mooi om een keer lekker om je hals te slaan!



Op naar het volgende project!!!!!
Nu kwam mijn kaarten-knutsel-vriendin ineens met quilten aanzetten, of dat niet eens leuk was...... ja natuurlijk..... Hadden we het daar ook al niet eens over gehad in ons brei-spin-naai-clubje, had ik dat niet heel erg verdrongen... Maar nu ben ik dan toch om!! Heerlijk al een paar dagen over het net aan surfen. Wat zijn er veel leuke en mooie blogs vol met de mooiste foto's!!
Volgende week gaan we naar een (quilt)stoffenwinkeltje hier in de buurt en dan gaan we het proberen.




Nog minder tijd.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten