vrijdag 18 januari 2013

aapie kijken

Januari begint goed! De alpaca sjaal was al klaar. Ik heb een blok af kunnen breien van mijn steken deken.... Ik had het meegenomen naar het ziekenhuis toen mijn vader opgenomen moest worden op de SEH. De zusters konden er wel om lachen... 5 uur smorgens, een hectische eerste hulp en ik zat met een bekertje koffie te breien.
Het vest is nog niet echt veel verder gekomen..... dat moet nu mijn doelproject maar gaan worden!
Wel heb ik mijn Jacobus afgemaakt. Ik hoefde nog maar twee oren en een klein stukje staart dus een hele grote klus was dat nou ook weer niet!
Ik had net genoeg wol. Staart had iets langer gemogen, maar ja om nou voor 2 cm staart een hele bol wol te kopen!!
Het is gemaakt van puppenhair mohair van schoeller. Prachtig wolletje voor zon aap, maar laat geen steek vallen want je vind hem nooit meer terug!!!
Hij is ook lekker groot geworden, bijna een baby! Nu nog een ker een broekje of een jurkje erbij breien dan is hij ook nog aangekleed. Dat zal wel 2014 worden!! Stond niet op mijn lijstje voor dit jaar geloof ik :-)

Donderdag ben ik met mijn knutselvriendin naar een stoffen winkeltje geweest. Heel veel quiltspullen hebben ze daar! Veel stofjes ook!
Nu zagen we al wel dat je heel wat basis spullen noig hebt voor je kunt beginnen dus de knip moest behoorlijk open! Nu had ik via mijn vader een mantelzorgcomliment gekregen, en dat geld kwam nu heel goed van pas. Ik heb er iets moois voor mezelf van kunnen kopen.
Ik heb inmiddels 2 blokken geknipt. 1 heb ik genaaid met de machine de andere lekker voor de tv met de hand. De dame in de winkel zei dat het met de hand allemaal soepeler werd, je hebt tenslotte geen onderdraad. En dat verschil kun je idd wel voelen. Vandaag weinig tijd gehad door allerlei klusjes en ik ben erg moe. Dus ipv vanavond als een dolle te gaan zitten knippen en dan vooral verknippen ga ik naar de bios met mijn dochter. Maandag weer verder met dit nieuwe project! Nog geen idee wat en hoe ik het wil aken, maar er zijn zoveel blogs waar inspiratie opgedaan kan worden! Komt goed. Ik hou jullie op de hoogte!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten