dinsdag 17 mei 2011

spinnen in het openbaar!


Jaaaaa mijn nieuwe spinnenwiel is er, tijdens de spinavond in zevenaar heb ik hem met de spinmoeder her-self het wiel in elkaar geschroeft. hilariteit alom, echt waar je kunt heel veel schik hebben om het in elkaar zetten van een spinnenwiel. Ik zal de details achtewege laten en afdoen met..... "je had erbij moeten zijn"


Tijdens de spinavond dan ook geleerd dat het echt handiger is om je wol van te voren te wassen, dus ik heb nu emmetjes met sop en alpaca vacht en wauw.......er komt een wit vachtje naar boven! mooooi.
Ik zie al truien, vesten, sokken, sjaals aan mij voorbij trekken maar goed......... eerst maar eens zien dat ik een leuke hoeveelheid wol krijg!
Aan mijn wiel zal het niet liggen.....die is top!
(en  mijn 2e zuurstoksok, alfa-erwtensoep sokken, jacobus en vest niet vergeten)

Afgelopen zondag een nieuw kader overschreden....spinnen in het openbaar.....das eng! In het eigen dorp nog wel! Schaapscheerdersfeest op de kinderboerderij en wat is er dan leuker dan het proces geheel te visualiseren.
1 het schaap
2 het scheren
3 de vacht
4 het spinnen

dus daar zat ik dan lekker in het zonnetje te spinnen, met de blatende schaapjes op de achtergrond, veel belangstellend publiek en gezellig kletsent met de meiden! Het was erg gezellig!
de zon en regen wisselde elkaar wat af maar dat mocht  de pret niet drukken!
Mijn eerste optreden zit erop! ik ben nu officieel een spin-exibioniste!
En weet je.......ik kan niet wachten tot een volgende keer!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten