maandag 2 mei 2011

up side down

YES YES YES!!!!!!
Mijn eerste toe up sock is geboren! Zo lang tegenaan zitten hikken en met pasen dacht ik NU moet het er van komen. Dus een wolletje uitgezocht dat ik gekocht heb op de beurs in zwolle, bij de wool diva..... daar had ik dan weer niet voor naar zwolle hoeven rijden! Maar ja.  Zuurstokken kleurtjes maar daar is geen patroon bij nodig en voor de eerste toe up dacht ik keep it simpel. Ja Ja ik weet het, dat is zoooo niet mij! Ik zoek altijd meteen het moeilijkste, maar dat komt nog.
Maar goed, de angst voor op zijn kop sokken breien is ongegrond, het breid heerlijk weg. Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar oefening baart kunst dus dat komt wel goed. (ik heb net het afkanten uit moeten halen omdat ik er niet meer inkwam!!!...... detail....kleinigheidje blijf je houden!!!)


Tegelijk met deze zuurstok stok heb ik namelijk ook de alfa sok opgezet, nou ja alfa.....het is de lau (van janneke M) maar ja ze zijn voor mijn alfa vriend, dus de alfa sok! Deze sok is wel wat ingewikkelder. Voor het eerst dat ik een sok echt helemaal brei van een patroon af......een bladzijde of 8 met patronen en uitleg.....Maar goed so far so good.......de spie is bijna klaar en ik moet zeggen ze worden leuk! Ik kan nog geen foto laten zien van de sok tot nu toe! Het is een verjaardagsverrassing.........dus het plaatje houden jullie tegoed!

Om gewoon weer lekker bezig te zijn heb ik ook de jacobus opgezet! Al zo vaak naar zitten kijken, ze zijn zo cute! Een sokkenwolletje uitgezocht, ook hierbij een 15 pagina's tellend patroon en aan de slag. Het is een gepriegel maar wel leuk. Elk rondje is anders, dus goed opletten. De wol is dun dus de aap word kleiner. Ik ben nu bij de kont......nog een paar poten en armen en dan schiet dat ook weer op.

Als die projecten klaar/bijna klaar zijn dan mijn vest weer...... er is een voorpandje af, nu de andere nog!

Kortom weer een respectabel hoeveelheid wip-jes!!
Maar ja die nieuwe uitdagingen die schieten altijd wel lekker op!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar de foto's, ze zullen vast erg leuk zijn. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn mooie sokken zelf hek dezelfde kleur gebreid voor mij zelf.
    Ze zitten heerlijk en lekker warm aan.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen