donderdag 23 augustus 2012

be-hext

Een paar dagen geleden kreeg ik weer een grote zak met wolrestjes voor mijn sokkenwol deken, dat never ending project. De deken ligt alweer een jaar stil geloof ik maar nu zag ik er wel weer wat in!


Dus bolletjes gemaakt en de deken weer eens uitgevouwen. Het is al een hele lap en overdwars kan kan ik er net onder! Maar goed we moeten er goed onder kunnen, zo lekker erin gewikkeld met dikke zelfgebreide sokken en een kop thee! Dus de eerste nieuwe wolletjes zitten er weer in. In totaal heb ik nu 295 blokjes erin zitten!! reken een half uurtje per blokje, het aanhechten, breien, draadjes wegwerken.... en voila je huivert bij het aantal uren dat erin zit. Maar hij wordt al mooi!
Eens kijken of ik de target van 1 blokje per dag kan waarmaken......
(detail....op de eerste foto heb ik mijn reuze jacbus in de armen....ook bijna bijna bijna klaar!)






Vorige week dinsdag zag ik tijdens ons stitch en bitch avond weer iemand hexapuff's breien en verdikke me gister viel me dat ook opeens in toen ik met al die wolletjes zat. Surfen en surfen over het net en met hulp via de social media had ik in no time mijn eerste hexapufje gebreid!!
(ik zet 2x 10 steken op met de judy's magic cast on  (zie deze link ) en dan zoals een teen van een sok om de andere toer meerderen tot 22 steken en vandaar weer om de andere toer 2 steken minderen tot de 10 steken. voor het afkanten gebruik een extra naainaald. (zie deze link) dat wordt echt heel mooi!
dus nu brei ik een blokje deken en een hexapuff van een kleur.  Ik vul ze een beetje op met fiberfil... ik heb een aantal oude knuffels gevild en dat levert wel vulling voor een puffje of 50 denk ik! Op een heb ik een gehaakt bloemetje vastgezet met een klein knoopje. Deze zitten er ook een paar op de deken.
Ik vind ze nu al zo cute!!! kan niet wachten tot ik er wat meer heb! kortom.....behexafuffed.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten