woensdag 22 augustus 2012

jaaaaaaaaaaaaaa!!

Al zo vaak aan begonnen, uren surfen over ravelry, al 100 keer begonnen en nooit kwam het tot een goed einde...tot nu dan.
Ik heb er ook een! Mijn eerste, eigen, zelfgebreide lace sjaal!!!
Gebreid van scheepjes wol invicta en dan is patroon Holden shawlette (terug te vinden op ravelry)
Een goed te lezen patroon en ook de lace kant is niet te moeilijk. Ik heb hem alleen twee herhalingen langer gemaakt. Dat ging maar net goed want ik kwam bij het afkanten voor een kleine 50 steken wol tekort, dat is zuur maar ik dacht ik duik in mijn voorraad sokkenwol en vind wel een draadje wat erbij past. Niet al te moeilijk met die regenboogwol. Maar toen ik mijn bijna affe sjaal aan mijn spin/brei/naai/klets vriendinnetjes liet zien kwam een vriendinnetje naar buiten met exact zon restje in haar hand! En wat nog extra bizar was, waar mijn draad ophield begon haar restje! Ik kon mijn sjaal dus afkanten!
Met het mooie weer heb ik hem buiten kunnen blocken. Nu vind ik dat nog wel lastig. Daar kun je ook nog heel wat over leren volgens mij. Maar voor mij ziet hij er nu al heel prachtig uit! Ik ben er trots op.
Nu kan ik bij de volgende KIP dagen ook een zelfgebreide sjaal omhangen!! 

Ik kijk er nu al naar uit, Ik hoor erbij!!!

1 opmerking:

  1. Wat een vrolijke shawl!!! Je mag trots zijn en inderdaad: nu hoor je erbij!!!!

    BeantwoordenVerwijderen