woensdag 22 augustus 2012

Italian socks

Aj.... Zo lang niks geblogd! Niet netjes dus ik beter mijn leven.
Er is, ondanks de zomer, nog best wat gecreëerd moet ik zeggen! 
Voor mijn alfa vriend een paar sokken......Hij is hartje zomer jarig een beter moment om sokken te geven is er niet!
Vorig jaar waren het de erwtensoep sokken een logisch thema na een paar maanden flauwekullen over erwtensoep. Het tweede paar moest italiaans zijn! Azuro blauw.  Alfa is gek op italie dus een goed thema
het werd deze regia hand dy in blauw. Een bol waar je onmogelijk twee gelijke sokken uit krijgt. Hef stoorde me enorm tijdens het breien, maar eenmaal af gaat het wel.
Ze zijn wel toe up en dat gaat me steeds beter bevallen!
In de boord had ik een italiaanse vlag bedacht. Helaas heeft die vlag geen horizontale strepen want dan was ik snel klaar geweest! Nu was het pieren en klooien tot ik de juiste manier had gevonden.
Een blokje tricotsteek in de boord en dan een vlagje erop mazen.
Het patroon komt uit een engels boek (ligt even op zolder...) een combi van recht en tricot steek breien waardoor er een raster patroon ontstaat. Ook niet helemaal uit de verf gekomen.
Al met al zijn het " leuke" sokken geworden. Maar doe mij maar twee gelijke sokken en iets met een kabeltje spreekt me toch meer aan. De jarige alfa (das ook italiaans....) was er blij mee dus dan is het goed. En om eerlijk te zijn, ik zag het niet meer zitten om een maatje 46 uit te trekken en opnieuw op te zetten!!!
Nu een paar maanden "maat 46 pauze" en dan weer iets op de pennen zetten. Vanille-chocola wordt het volgende thema.....naar die vanille vla met choco bolletjes weten jullie wel!! een favoriet toetje!
Ja ja.... Ook met sokken kun je een verhaal vertellen!!
Goed hier de italien socks, geen detailfoto.....vergeten!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten