donderdag 20 december 2012

purple alpaca

Op de midwinterwol toch weer eens wat verf gekocht, het blijft toch wel trekken om ook mijn eigen wolletjes te kleuren. Bij stof te verven heb ik poedertjes gekocht en dat hoef je "alleen" maar te koken in een pan en voilĂ  je hebt een gekleurd wolletje..... Zon mooie streng als de diva kan ik er niet mee maken, maar goed je moet ergens beginnen en die mooie strengen kopen ik dan wel bij haar!! (dutch wool diva)
Ik heb mijn eerste porties alpaca geverfd, zuinig met de verf want het hoeft niet te knallen. De eerste portie heb ik paars gemaakt en de tweede portie veel lichter (meer water) is meer roze geworden. Eigenlijk wilde ik met wit twijnen maar zoals iemand het op de beurs noemde...."dan krijg je zon slagerstouwtje" ik vond het wel een goede omschrijving! want dat was mijn twijfel ook wel een beetje, het harde contrast tussen paars en wit. Dus ik heb het met weinig paars geverfd en gekaard met witte bamboo vezels (gekregen van moonwise ooit) dat geeft een mooi gemĂȘleerd draadje.
Ik probeer deze keer echt echt echt super dun te spinnen om dan met een mooi dun draadje een lace sjaal te breien...... Ik kan bijna niet wachten tot de klossen vol zijn en ik kan gaan twijnen!!
Nou heb ik dat wel vaker, dan stel ik me er heel veel van voor en dan valt het getwijnd vet tegen.... maar nu heb ik echt hooggespannen verwachtingen!
Het draadje lijkt al super dun, dus het duurt een eeuwigheid voor die 50 gram per kleur op zijn!! En het breekt wat sneller dus geduld vereist.... en dat heb ik nu eenmaal bitter weinig!! grrrrr.
Door alle drukte rondom de kerst, verjaardag dochter en werk heb ik nog minder tijd dan geduld.
Bij deze alvast een voorproefje op de nieuwe purple-pink alpaca! Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg!
Ondertussen maar eens gaan snuffelen op ravelry voor een leuk sjaal patroon! Ik heb er zin in.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten