maandag 9 juni 2014

colour bomb

Het mooie weer is ook weer begonnen, ideaal om wol te wassen en te verven want dan kan het lekker buiten drogen. Nu komen ook de landleven dagen er weer aan dus ik heb ook nog een missie. De voorraad moet aangevuld worden.  Dus veel wassen, kaarden en verven. En spinnen!!

Persoonlijk ben ik iemand van het dun spinnen, mooie dunne draadjes. Maar ik zag op internet wat mooie kleurrijke strengen voorbij komen die wat forser waren. Prachtig voor een sjaal of muts. En aangezien mensen voor de kraam vaak met een bolletje in de hand staan, maar niet weten wat ze ermee moeten maken en omdat de sjaal en muts van wat robuuster materiaal wel hip i dacht ik... vooruit, uit de comfort zone en doe eens gek.
Een aantal dagen lekker aan het verven geweest, lekker gemixt met heel veel vezels, nups erdoor heen, fire star voor de bling, zijde voor de glans en spinnen maar. Niet heel geconcentreerd en super dun, maar gewoon, gow with te flow. En ik moet zeggen.... dat schiet wel  lekker op!
Het resultaat vind ik geweldig! Helemaal verliefd op mijn strengen.

 al de strengen zijn rond de 100 gram/100 meter. dus lekker op dikke opschiet pennen een muts of col van breien. Als ze niet verkocht worden dan ga ik dat zeker doen. Nu liggen ze nog lekker mooi te zijn op het kastje. Om naar te kijken en af en toe even te aaien!!

De gewassen en geverfde voorraad is weer even op. dus volgende week weer aan de was en verf. Dan een paar batts kaarden. Het lijkt nog ver weg september maar voor je het weet is het weer zover!
als ik nog een paar van dit soort strengen kan spinnen dan ben ik al blij!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten