dinsdag 3 juni 2014

alles in de haak

Ja ja ik ben er nog. Sinds ik mij eigen face book pagina heb merk ik dat dat een stuk vloter gaat als het bloggen. (like me like me :-) syllies wollige werk) Maar omdat ik het zo heerlijk vind om blogs van anderen te lezen dacht ik.... laat ik toch weer eens bloggen, misschien vinden anderen het ook wel leuk om mijn blog te lezen.

Waardoor het kwam weet ik niet, maar ineens was ik aan de haak.... en nou had ik wel eens zon beestje in elkaar gefrunnikt maar dat is het niet helemaal voor mij, leuk die dingen maar wat doe je er dan mee. Nee ineens zag ik AH tassen en

sjaals voorbij komen en voor ik het wist lagen er haaknaalden en haakwerkjes all over the place!!

Ik begon met een warme south bay shawl, voor de vriendin van mijn vader.... ze heeft het altijd koud en is gek op mijn christel seyfarth shawl.... dat ging me iets te ver, maar een shawl haken..... dat zag ik wel zitten. volledig tegen elk principe in " wol" gekocht bij de Wibra en aan de slag. Ik moet toegeven...ik ben blij met het resultaat. Het is een verjaardagskadootje.... ze is bijna jarig dus ik ben erg benieuwd wat ze ervan zal vinden!!!




De AH tas was inmiddels ook opgezet, ook van een Wibra Acryl. het koste wat tijd om de juiste hoeveelheid steken te krijgen maar eenmaal op gang gaat het lekker vlot.
Op Utube zitten zappen en daar vind je echt de meest mooie bloem patroontjes die ze stap voor stap voordoen. Af en toe het filmpje op pauze en dan heb je het zo onder de knie. Echt ideaal.
Mijn gepimpte tas is klaar. Inmiddels is er ook een bruine variant klaar. Ideaal om WIP's in op te bergen (ik mag dus nog wel 10 tassen maken!!)


Op facebook zijn diverse haakgroepen te vinden en daar vind je het patroon van de shop-sas tas wel terug.
Niks ingewikkelds.... bodem haken, lusjes maken van lossen en dan rond de tas erop haken en welke steek je maar wil.
Ik heb 3 stokjes in elk lusje, geen losse ertussen en de volgende toer is 2 losse over de stokjes en een vaste tussen de stokjes, dan weer 3 stokjes in de losse boogjes.
op het laatst naai je de gehaakte tas aan de jutte tas aan de bovenkant vast. Ik heb ook nog langs de onderkant een rijgsteek genaaid zodat het net gaat draaien. Er zijn zelfs nog creatievelingen die de binnenkant voeren..... dat heb ik niet gedaan.... misschien de volgende keer!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten