woensdag 19 maart 2014

christel seyfarth - trots! klaar!




 TADAAAAAA........daar hangt hij dan, klaar en wel!  De rand vastnaaien was ook nog een aardig klusje. eerst alles vastgespeld op elk streepje zodat niks scheef trekt en dan met kleine steekjes vastnaaien.

Heerlijk gewassen in de eucalan en daarna opgespannen op al mijn foam puzzel stukken en daarna geduld hebben.
Het duurde drie dagen voor de lap droog was!!!
Maar goed.... dan heb je ook wat!! Nog een paar losse draadjes weggewerkt en een gevallen steekje wat ik tegenkwam (gelukkig) vastgenaaid.  En nu is hij fantastisch op formaat! Ik ben er super blij mee!!
Heb er een shawl speld bijgekocht maar dat is een vierkante pin en ik ben bang dat ik daar mijn breiwerk mee verpest dus ik gebruik nu een schotse rok speld om heb vast te zetten.

De kleuren ben ik ook blij mee.... weet nu wel dat ik de volgende keer de toverbollen wel van licht naar donker en vice versa moet maken maar dat je de kleuren niet in vaste volgorde moet doen omdat je dan strepen krijgt in het breiwerk!  Ik vind het nu niet storend, dat niet maar het viel me wel op.... en nu weet ik dus waarom! geen vaste volgorde in de bollen!!

Ik moet zeggen dat ik het breien aan de shawl al enorm mis!!! heb echt een paar dagen zonder breiwerk op de bank gezeten (en er ligt echt genoeg te breien

Ik ben echt super trots, op mezelf.... dat ik zo een groot project heb afgemaakt, een enorme valkuil voor mezelf. Ik begin vaak aan dergelijke projecten maar maak ze nooit af. Nu heb ik het toch maar gedaan en ook nog in minder dan 2 maanden!!  Stiekem denk ik al aan een volgende shawl maar ik wacht er nog heel even mee.... weer even wat spinnen en gewoon heel erg genieten van dit werkstuk!





1 opmerking:

  1. hij is prachtig geworden daar zul je veel plezier van hebben... groetjes astrid
    http://breien-als-verslaving.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen