donderdag 6 maart 2014

Christel Seyfarth - knip knip knip



Oke..... een spannend deel van dit project!!!  Of beter gezegd.... het allerspannendste deel!!!!
Na het breien van het beleg van de rand en het afkanten van al die 700 steken was het zover.......
met de naaimachine 2x langs de rand gestikt in een klein zigzag steekje en dan....dan de schaar erin!!!
Tip voor een volgende shawl... gebruik een goed afstekende kleur naaigaren, dat maakt het knippen wat eenvoudiger!!
ik vond het doodeng in ieder geval. Heel rustig bij goed groot licht en met kleine stukjes en goed kijken en zo ging de shawl dan doormidden.
en dan begin je echt het idee te krijgen dat je een echt christel seyfarth hebt!

Dan komt het laatste deel van het project, de rand!
Ik had al gelezen dat je in de boven rand kunt meten/tellen hoeveel steken je op 10 cm hebt gebreid. bij mij was dat 27.
Daarna heb ik over de gehele rand 10 cm stukjes afgespeld.
Met de haaknaald heb ik op die 10 cm stukjes steeds 25-27 steken opgenomen. Je moet even goed opletten dat je niet in de knipbies de steken opneemt maar in de shawl-steken. Het is een flink klusje, maar meestal had ik wel in een keer die 25-27 steken te pakken!
Later heb ik de beide kanten nageteld en ik had aan allebei de kanten precies evenveel steken!! wat een mazzel!


Het zijn echt heel veel steken maar het 3 om 3 breien maakt at het toch best lekker opschiet. Het blijft echt leuk om telkens weer te kijken hoe het volgende rondje gaat worden.
Per dag kan ik ongeveer 4-5 toeren doen als ik een werkdag heb, als ik vrij ben kom ik wat verder.

Op naar de laatste loodjes!!!

- wordt vervolgd -


1 opmerking:

  1. haha ik voelde de kriebels ook weer in mijn buik, wat is dat spannend he? maar wel leuk als je klaar bent.

    BeantwoordenVerwijderen