zondag 15 juni 2014

knuffelig

Er zijn altijd wel baby's onderweg en dan vind ik het leuk om iets zelfgemaakts te geven. Op facebook kwam ik ook de knuffel-tutteldoekjes tegen. Een combinatie van een granny square en een amigurumi. niet zon heel beest friemelen maar alleen de kop, I'm in!!
de inktvisjes worden veel gehaakt voor couveuse babys, de tentakels lijken op de navelstreng waardoor de baby aan de tentakel gaat friemelen ipv  aan allerlei noodzakelijke slangetjes. een mooi initiatief!

een collega wilde voor haar aankomende kleinzoon graag een doekje en een inktvis dus ik ben aan de slag gegaan. De inktvisjes zijn erg leuk om te maken. het meeste werk zit nog in de tentakels maar eenmaal klaar voelt dat echt heel lekker om te fremelen! Bijna jammer dat ik geen baby meer ben :-)

Een lekker klusje om voor de tv op de bank te doen. Al blijven die amigurumi kopjes echt een gepruts van heb ik jou daar. Maar goed, het resultaat is erg leuk en daar gaat het om!

Ik denk dat ik in de aankomende vakantie nog een paar inktisjes en doekjes bij maak. Altijd handig om in het voren te hebben dit soort kadootjes!
En ze zijn natuurlijk te koop!

Via internet zijn heel veel amigurumi' te vinden. kies een leuk koppie en naai dat (heeeel stevig) op een granny square.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten