zondag 12 februari 2012

blok 1 steken deken







Blok 1 van mijn steken deken! Zoals ik al zei, door dit ravelry forum op het idee gekomen en meteen enthousiast begonnen!
Dit was het eerste blok wat er aangeboden werd!
Het zijn lekker overzichtelijke project-jes, ideaal om voor de TV te breien. Ik zal het patroon bij het blok vermelden. Hij komt dus van dit forum. Zelf bedenken ben ik nog lang niet aan toe!
Ik brei over 62 steken waarvan de eerste en laatste 4 in ribbelsteek. dus 54 steken patroonsteek in mijn geval
Desgewenst moet je dat dus aanpassen! effe rekenen!!
succes!!!
                                                       

                                                           
Patroonsteek deelbaar door 10 +4

De eerste 4 steken bij elke naald in ribbelsteek!

1. 1av * 2 rs-1 omsl-2 av, 4 r, 2 av herhalen vanaf *
2 - alle even naalden = steken als ze voordoen, omslagen AV
3. 1av * 1 omsl-1 overh, 2 av, 4 kr links, 2 av herhalen vanaf *
5 1 av * 2r-1 omsl-2 av- 4 r- 2 av herhalen vanaf *
7 1 av *1 omsl- 1 overh- 2av- 4 r- 2 av herhalen vanaf *


1overh = 1 st r afhalen, 1 r breien, de afgehaalde steek overhalen
4 kr links = 2 st op de kabelnaald voor- 2 r - 2 vd kabelnld r

Geen opmerkingen:

Een reactie posten