zondag 12 februari 2012

blok 2 - stekendeken


Het tweede blok van mijn deken, deze komt ook van het ravelry forum knit one, purl one. Een super site overigens voor de echte brei liefhebber! Je even gratis aanmelden en er gaat een complete brei, haak en punnik wereld voor je open!
Ik zal dit patroontje ook even uitschrijven!. Nogmaals, hij is gejat dus ere wie de ere toekomt, de dames van het forum. Ik vind het alleen leuk om mijn blokken zo vast te leggen, mocht ik het nog een keer nodig hebben dan hoef ik niet weer alles op te snorren. en als ik er iemand nog mee kan helpen......helemaal super.

tussen de blokken heb ik 4 naalden ribbels gebreid, maar ik heb ook al gezien dat er een gaatjes randje tussen gebreid werd. diverse mogelijkheden dus. Of losse lapjes breien en later aan elkaar zetten (daar ben ik te lui voor!!)

de eerste en laatste 4 steken in ribbelsteek,
st 5-6-7 en de 3 steken voor de laatste 4 ribbel tricot steek

1. *1 omsl- 3 r- 1 dbl overh- 3 r - 1 omsl- 1 r  herhalen vanaf *
2 en alle teruggaande naalden AV
3. * 1r - 1 omsl- 2r- 1 dbl overh - 2r - 1 omsl- 2r  herhalen vanaf *
5. * 2r- 1 omsl- 1r - 1 dbl over- 1 r- 1 omsl - 3 r  herhalen vanaf *
7. * 3r- 1 omsl - 1dbk overh - 1 omsl - 4r  herhalen vanaf *







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten