maandag 3 januari 2011

spin spin spin spin

Zo een paar roerige weken zijn weer voorbij. De wintersport, die was heerlijk. overdag lekker buiten en veel skieen, savonds hard kunnen werken aan mijn deken, 27 vakjes erbij om precies te zijn!! Ik heb vandaag een foto gemaakt vand e deken zoals hij er nu uitziet, maar ik krijg ze even niet van mijn camera op de pc!! Handig, jullie houden de plaatjes tegoed!!
De terugreis verliep wat minder voorspoedig, in duitsland hebben we een auto ongeluk gehad en de auto flink stuk gereden. Wij hadden gelukkig niks alleen veel schrik.
MEt de kerstdagen waren we thuis maar nog altijd met schrik in de benen en manlief wordt ziek. en omdat hij maar niet opknapt beland hij zelfs in het ziekenhuis met de verdenking kinkhoest, maar dat blijkt allemaal wel mee te vallen!. Aansluitend voel ik me zelf helemaal niet fit dus al met al een beroerd begin van het nieuwe jaar!
Ik heb wel het spinnen opgepakt, kon via de ravelry spinners groep van iemand een paar handkaarden overkopen waardoor ik de alpaca vacht beter kan spinnen. Ik verklooi heel wat plukken wol maar nu komt er ineens een draad uit die ergens op lijkt. Ik heb hem nevajo getwijnd (3 draads) is wel iets te dik voor alpaca denk ik, maar ik wil er een wintermuts van breien en dan mag het best een beetje grof zijn........en op die manier vallen de oneffenheden niet zo op!! want die zitten er nog genoeg in!!!
Al met al ben ik al best trots op mezelf, ik ben er nog lang niet, maar zolang er vachten zijn kan ik oefenen!!!!
Ik heb bij de dutch wool diva al wat prachtige lontwol gekocht! De eerste streng lijkt nog nergens na, maar de tweede lijkt al beter te worden!

bij deze een korte impressie van mijn spinavontuur!! Het eindresultaat hoop ik jullie zo snel mogelijk te kunnen laten zien. Ik ben nog wat aan het bijspinnen!!
Ideaal, zelf bij kunnen maken zonder je zorgen te hoeven maken over het verfbad! hahahahah







Nu eerst mijn muts eens afmaken, mijn zwager eens laten zien wat er allemaal kan met die leuke beestjes van hem!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten